چگونه پوستی شفاف داشته باشیم؟

چگونه پوستی شفاف داشته باشیم؟

برای داشتن پوستی شفاف، علاوه بر شستشو و استفاده از کرمهای مرطوب‌کننده روزانه، پوست نیاز به مراقبت بیشتر دارد. در کنار تغذیه مناسب و روتین روزانه، استفاده مرتب از اسکراب و ماسک صورت نیز توصیه می‌شود.

دلیل استفاده از اسکراب:

پوست مرتب در حال پوست اندازی است. ولی با افزایش سن این روند به شدت کاهش می‌یابد. حتی پوسته‌های مرده سطح پوست و منافذ را می‌پوشانند و مانع از نفوذ کرمها و تقویت کننده‌ها به لایه‌های زیرین پوست می‌شوند. علاوه براین با باکتریهای موجود در سطح پوست مخلوط و باعث ایجاد التهاب می‌گردند. اسکرابها به برداشتن این پوستهای مرده از سطح پوست و شفافیت و نرمی آن کمک می‌کنند. دو دسته اسکراب فیزیکی و شیمیایی موجود است. در پوستهای جوشدار، اسکراب شدید و زیاد موجب آسیبهای بیشتر می‌شود از این رو انتخاب اسکراب مناسب بسیار مهم است.

لایه‌برداری ( EXFOLIATION) برای انواع پوست مفید است.

پوست مسن و آسیب دیده: در سنین بالا که لایۀ اپیدرم و آتروفیک و بافتهای چربی هیپودرم نازک و تحلیل رفته‌اند، غدد عرق فعالیت کمتری دارند، تولید سبوم کاهش یافته و پیگمینتیشن منجر به ایجاد لکه‌های پوستی می‌گردد، لایه‌برداری به بازسازی پوست کمک می‌کند.

هایپرپیگمانتیشن (Hyperpigmentation): تیرگی موجود در رنگ پوست با لایه‌برداری کاهش پیدا می‌کند و در داشتن پوستی شفاف مؤثر است.

پوستهای کم آب: با حذف سلولهای مرده و خشک، مرطوب‌کننده و آبرسانهای مورد استفاده بهتر جذب می‌گردند و به بهبود پوست نیز کمک می‌کند.

زمان استفاده از اسکراب:

بر اساس نوع پوست، معمولا دو تا سه بار در هفته استفاده از اسکراب توصیه می‌شود. اسکراب قهوه و شکر اسنتا تهیه شده از مواد طبیعی برای صورت و بدن و فاقد ریز پلاستیکهاست.

دلیل استفاده از ماسک صورت:

استفاده از ماسک صورت بر اساس نوع ماسک مورد استفاده به تمیزی منافذ پوست، آبرسانی، تعادل، کاهش خطوط، جوانسازی، لیفت و سم زدایی از پوست کمک می‌کند. و در نهایت به داشتن پوستی شفاف منجر می‌شود.

ماسک‌صورت خاک رس و جلبک خاصیت پاکسازی منافذ، ضد جوش، ضد چروک و تغذیه پوست را دارد.

ماسک جو دو سر و کاکائو  در بهبود کیفیت، شفافیت، لایه‌برداری ملایم، تقویت و جوانسازی پوست به ویژه پوستهای خشک و جوشدار بسیار مؤثر است.

ماسک صورت هیبیسکوس در پاکسازی، شفافیت و لطافت، جوانسازی و آبرسانی پوست بسیار مؤثر است.

 

زمان استفاده از ماسک صورت:

معمولا 1 تا 3 بار در هفته استفاده از ماسکها با توجه به نوع پوست و ترکیبات ماسک توصیه می‌گردد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات بیشتر

جستجو کردن