مراقبت از پوست در پاییز

مراقبت از پوست در پاییز

پاییز بهترین فصل برای ترمیم آسیب‌های وارد شده به پوست در تابستان و آماده‌سازی آن برای زمستان می‌باشد. متناسب با تغییر دمای هوا، پوست نیز رفتار متفاوتی خواهد داشت. در تابستان معمولاً هوا رطوبت بیشتری دارد و این رطوبت در لایه بیرونی و دفاعی پوست باقی می‌ماند. با شروع پاییز و خشک‌تر شدن هوا، پوست رطوبت خود را از دست داده، خشک‌تر، حساس‌تر، شکننده‌تر و حتی بعضاً دچار التهاب و خارش می‌شود.

لایه خارجی پوست به عنوان یک مانع برای از دست دادن آب و حفاظت دربرابر عوامل محیطی و آلودگی هوا عمل می‌کند. آسیب به این لایه در اثر عوامل محیطی، تغییرات شدید دمای هوا، مواد شیمیایی و محرک باعث از دست دادن آب و رطوبت پوست و در نتیجه خشکی و التهاب آن می‌شود.

پاییز زمان لایه‌برداری و آبرسانی بیشتر پوست است. در این دوره با خشک شدن هوا آبرسانی بیشتر به پوست را فراموش نکنید. از دور چشم، لب‌ها و پوست دست و بدن نیز غافل نشوید.

برای جلوگیری از خشکی و آسیب پوست چه باید کرد؟

استفاده از شوینده‌هایی با خاصیت مرطوب‌کنندگی بیشتر

صابون‌های طبیعی که حاوی درصد زیادی گلیسیرین می‌باشند گزینه مناسبی برای تمام فصول به ویژه پاییزند. همچنین در فصل پاییز برای پوست‌های خشک، دارای اگزما یا پسوریازیس شستشوی دو مرحله‌ای شامل استفاده از ترکیبات روغنی برای پاک کردن آرایش و سپس استفاده از شوینده پیشنهاد می‌شود.

لایه‌برداری و اسکراب‌ها

استفاده از اسکراب‌های ملایم برای حذف سلول‌های مرده از سطح پوست و کمک به آبرسانی بیشتر آن توصیه می‌شود. استفاده از لایه‌بردارهای قوی که باعث خشکی پوست می‌شوند توصیه نمی‌شود. ترکیبات حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها نیز انتخاب مناسبی برای فصل پاییز می‌باشند. به عنوان یک اسکراب فیزیکی ملایم و در عین حال آبرسان اسکراب قهوه اسنتا انتخاب مناسبی است. این اسکراب علاوه بر اینکه از عوامل شوینده ملایم تهیه شده، حاوی مواد آبرسان نیز می‌باشد.

استفاده از مرطوب کننده‌های با غلظت زیاد و مغذی

مرطوب‌کننده‌های حاوی مواد مغذی و نزدیک به عوامل مرطوب کننده طبیعی پوست (The Natural Moisturizing Factor)، علاوه بر افزایش رطوبت پوست به بازسازی و ترمیم لایه دفاعی آن و در نتیجه داشتن پوستی سالم و شفاف‌تر کمک می‌کنند. استفاده از مرطوب‌کننده‌های با غلظت بیشتر به ویژه در روتین شب به افزایش رطوبت و نگهداری آن در سطح پوست کمک می‌کند. نکته‌‌ای که باید در انتخاب مرطوب کننده با غلظت بیشتر در نظر گرفته شود این است که از ترکیباتی که باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شود در آنها استفاده نشده باشد. کرم شکوفه گیلاس اسنتا یک کرم مرطوب کننده و در عین حال ضد چروک، تقویت کننده و شفاف کننده پوست است.

استفاده از سرم‌ها

سرم‌های حاوی مواد با سایز مولکولی کوچک، قدرت نفوذ عمقی و حاوی موادی که قدرت بازسازی پوست را دارند توصیه می‌شود. سرم صورت آنتی‌اکسیدان اسنتا ترکیبی از روغن‌های مغذی پوست با جذب عمقی می‌باشد که در آبرسانی، تنظیم چربی پوست و رفع خشکی آن مؤثر است.

 

ترکیبات حاوی رتینول

بهترین زمان برای استفاده از ترکیبات حاوی رتینول یا ویتامین A در فصل پاییز و همزمان با کاهش نور خورشید به ویژه برای پوست‌های حساس است. رتینول به افزایش turnover سلولی، تنظیم چربی پوست و بهبود ظاهر پوست به لحاظ لک و خطوط کمک می‌کند.

استفاده از محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسانند

محصولات حاوی ترکیبات آبرسان مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید، سرامید، اسکوالان و … پیشنهاد می‌شوند.

مراقبت از لب‌ها

لب‌ها دارای غدد چربی نیستند. از اینرو بسیار مستعد خشکی و ترک خوردگی‌اند. در فصل پاییز با خشک‌تر شدن هوا خشکی و ترک خوردگی لب‌ها بیشتر می‌شود و نباید مراقبت از آنها فراموش نمود.

بالم لب اسنتا حاوی ترکیبات کاملاً طبیعی مانند کره کاکائو، شی‌باتر، روغن جوجوبا و غیره است که در تقویت لب‌ها و جلوگیری خشکی و پوسته پوسته شدن آنها بسیار مؤثر است.

 

بالم لب طبیعی جهت مراقبت از خشکی و ترک خوردگی لب

مراقبت از بدن

پوست بدن، دست‌ها و پاها نیز در فصل پاییز نیاز به مرطوب کننده دارند. بادی‌باتر، کرم دست و کرم پا اسنتا گزینه‌های مناسبی برای رفع خشکی و حفظ رطوبت در پوست می‌باشند.

 

مراقبت از دست

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات بیشتر

جستجو کردن