مزایای استفاده از محصولات طبیعی

مزایای استفاده از محصولات طبیعی

محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی (Natural Skin and Hair Care) و ارگانیک عمدتاً از مواد اولیه با منبع گیاهی و بدون استفاده از ترکیباتِ سنتز شده شیمیایی تهیه می‌شوند.
این محصولات حاوی مواد معدنیِ طبیعی و ویتامینهایی هستند که به راحتی جذب پوست می‌شوند. باعث شادابی و طراوت بیشتر پوست بوده و بر مواردی مانند جوش، لک، ضد پیری، حساسیتهای پوستی و غیره هم مؤثرند.

محصولات طبیعی عاری از مواد شیمیایی مضر، پارابن، فرمالدهید، نگهدارنده‌های آزاد کننده فرمالدهید، DEA , TEA، پروپیلن گلیکول، سیلیکون، سرفکتنتهای حاوی سولفونات و سولفات لاریل سدیم، پلی اتیلن گلیکول، پلی پروپیلن گلیکول، فتالات، رنگهای مصنوعی و سنتزی و اسانسهای سنتزی می‌باشند. مطالعات زیادی درباره مواد سمی و مضر موجود در محصولات صنعتی انجام شده است. امروزه با افزایش آگاهی تمایل به محصولات طبیعی سرعت رشد بسیار زیادی داشته است.
بسیاری از شما شاید به این فکر نکرده باشید که محصولات آرایشی و بهداشتی صنعتی و شیمیایی حاوی آلاینده‌های سمی هستند. که علاوه بر شما به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.

 مزایای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و ارگانیک:

  1. مواد طبیعی سرشار از ویتامینها، آنتی اکسیدانها و مواد مغذی هستند که قابلیت جذب از طریق پوست را دارند.
  2. متناسب با نوع پوست: معمولاً محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و ارگانیک با انواع پوست سازگاری دارند.
  3. فاقد پارابن و نگهدارنده‌های شیمیایی: پارابن یکی از نگهدارنده‌های رایج در محصولات آرایشی و بهداشتی است که باعث افزایش مدت مصرف این محصولات می‌شود. اما مطالعاتی وجود دارد که آن را باعث کاهش ایمنی بدن و سرطانزا معرفی می‌کند. در حالیکه محصولات مراقبت از پوست و موی طبیعی عاری از پارابن و سایر نگهدارنده‌های شیمیایی است.
  4. تقویت پوست: محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و ارگانیک حاوی مواد اولیه طبیعی و غنی از املاح، ویتامینها و آنتی‌اکسیدانها می‌باشد. و به داشتن پوستی سالمتر و جوانتر کمک می‌کند
  5. ضد پیری: محصولات شیمیایی شامل رنگها، اسانسها، نگهدارنده‌ها و سایر ترکیبات سنتزی هر چند در همه افراد آلرژی ایجاد نمی‌کند. اما فرایند پیری پوست را سرعت می‌بخشند.
  6. عوارض جانبی کمتر: محصولات مراقبت از پوست و موی طبیعی در مقایسه با محصولات شیمیایی عوارض جانبی کمتری مانند ایجاد حساسیت، خشک و یا چرب کردن پوست، بستن منافذ و غیره دارند. به همین دلیل از جمله عوامل Long-Term Health هستند.
  7. بدون تست روی حیوانات: با توجه به استانداردها و روشهای آزمون موجود چه برای مواد اولیه و چه محصول نهایی نیازی به تست حیوانی مانند محصولات شیمیایی که معمولاً برای اطمینان از بی ضرر بودن آنها انجام می‌شود نیست.
  8. دوستدار محیط زیست: در این ترکیبات از مواد اولیۀ شیمیایی متداول در محصولات شیمیایی که به هوا، لایه ازن، بدن، آب و غیره آسیب وارد می‌کنند استفاده نمی‌شود.
  9. بسیاری از محصولات شیمیایی از نفت و مواد شیمیایی سنتز شده‌اند. در حالی که محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی و گیاهی از مواد اولیه‌ای تهیه شده‌اند که بیشتر با زمین سازگارند. به عنوان مثال اسکرابها و لایه‌بردارهای حاوی میکروپلاستیکها. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بیش از 8 تریلیون میکروپلاستیک روزانه وارد فاضلاب می‌شود.

Start Going Green

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات بیشتر

جستجو کردن