مراقبت از لب

مراقبت از لب

از نظر ظاهری لب توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. اما بسیاری از مردم فراموش می‌کنند که از پوست لب نیز مانند سایر قسمت‌های پوست صورت مراقبت نمایند. پوست لب حتی از پوست دور چشم نیز حساس‌تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که لبها دارای غدد چربی نیستند. پس حتی اگر پوست شما چرب است، لب‌های شما می‌تواند دارای خشکی و ترک خوردگی باشد. در فصل زمستان و در هوای سرد یا در گرمای زیاد تابستان و در معرض آفتاب، خشکی و ترک خوردگی لب‌ها بیشتر گردیده و نباید مراقبت از آنها و به خصوص استفاده از بالم لب طبیعی اسنتا را فراموش کنید. مراقبت از لب‌ها برای مردان و کودکان نیز لازم است.

مراقبت از لبها را می‌توان در چند مرحله خلاصه کرد:

1. مصرف کافی آب و مایعات:

لب‌ها اولین عضوی هستند که علائم دهیدراته شدن بدن را نشان می‌دهند. نوشیدن کم مایعات و خشک شدن لب‌ها نشان از دهیدراته بودن کل بدن دارد. پس اولین گام برای مراقبت از لب‌ها و البته سلامتی کلی بدن نوشیدن کافی آب و مایعات است.

2. بالم لب:

استفاده از بالم لب طبیعی برای محافظت از لب‌هاست. با توجه به حساس بودن پوست لب و جذب زیاد مواد موجود در بالم لب، مسلماً انتخاب بالم لبهای طبیعی بیشتر توصیه می‌شود. اما در نهایت محصولی را انتخاب کنید که احساس بهتری با آن دارید.

بالم لب‌ کاملاً طبیعی اسنتا از ترکیبات تماماً طبیعی شامل روغن‌ها، واکس‌ها و کره‌ها تهیه شده‌اند. لبها را بسیار نرم نموده و از خشکی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی آنها جلوگیری می‌نمایند. این بالم لب در دو رایحه رازبری و نارگیل موجود است.

3. اسکراب لب:

اسکراب با حذف سلول‌های مرده به داشتن پوستی نرم و براق کمک می‌کند. هفته‌ای یکبار استفاده از اسکراب لب توصیه می‌شود. با اینکه اسکراب‌های مخصوص لب معمولاً حاوی شی‌باتر و ترکیبات مرطوب کننده می‌باشند، اما استفاده از بالم لب بلافاصله بعد از اسکراب لب‌ها را فراموش نکنید.

4. ماسک لب:

به عنوان یک مراقبت تکمیلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. اما در صورت استفاده از بالم لب مناسب استفاده از آن ضروری نیست.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات بیشتر

جستجو کردن